2010. augusztus 26., csütörtök

Szőlőlekvár


SZŐLŐLEKVÁR

Hozzávalók:
2 kg fekete szőlő (Othello, lehet kevés fehér is benne)

20 dkg cukor

1 tasak Quittin 3:1 zselésítő befőzőszer

4-5 szem szegfűszeg.

Elkészítés:
A tisztára mosott szőlőt leszemeztem, gyümölcscentrifugával kipréseltem. A maradék héjat, magokat egy szűrőn átpasszíroztam egy fakanállal, hogy a benne maradt szőlőhúst is teljesen kipréseljem.
Így kaptam 1,25 kg szőlőlét, szőlőhúst, magok és héj nélkül. Ezt felforraltam, majd csendes lángon 1 óráig főztem. Teatojásba tettem a szegfűszeget, és ezzel is főztem még háromnegyed órát.
A léből kb. 2 dl-t kimertem egy külön kis tálkába, és csomómentesre elkevertem benne a zselésítő befőzőport. Visszaöntve újra felforraltam, és hozzáadtam a cukrot. Összekevertem, és az újraforrástól számítva még 5 percig kellett főzni. Ezután tisztára mosott üvegekbe mertem.

Nem kell megijedni, hogy folyékony még a levárunk, szépen be fog zselésedni.
Különleges ízvilág, szerintem nagyon finom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése