2010. december 16., csütörtök

Székelykáposzta

-50 dkg sertés apróhús ( de lehet szárnyas is, ha valaki azt szereti )
-1 közepes vöröshagyma felaprítva
-3 ek. olaj
-fél tv paprika
-1 közepes paradicsom
-2 gerezd fokhagyma
-kb. 70 dkg savanyú káposzta
-víz
-1 púpozott tk.pirospaprika
-só, bors, biovegeta, őrölt köménymag, 1 babérlevél

A habaráshoz:
-2 dl tejföl
-1 púpozott ek. liszt (el is hagyható)

A húst nagyjából centis kockákra vágtam. A felaprított vöröshagymát olajon megdinszteltem, hozzáadtam a húst és fehéredésig sütöttem. Pirospaprikával meghintettem és kevés vízzel felöntöttem. Sóztam, fűszereztem, a zúzott fokhagymával ízesítettem, valamint én mindig teszek bele évszaktól függetlenül paradicsomot és paprikát is. (Fagyasztott is jó.) Szerintem nagyon jót tesz az ízének:) Ha van otthon eltett lecsó, akkor ehelyett abból mehet bele 1-2 kanállal.
Kis lángon, fedő alatt félpuhára pároltam, de közben szükség szerint pótoltam a vizet, nehogy leégjen.
Eközben a káposztát megkóstoltam, ha nagyon savanyút kapok, akkor azt picit kiáztatom, mert utólag nehéz helyrehozni. Miután kinyomkodtam belőle a felesleges vizet kicsit aprítok rajt, általában túl hosszú szálú.
A félig kész húshoz adtam, összekevertem és még annyi vizet öntöttem hozzá, hogy ellepje. A hús teljes puhulásáig tovább pároltam, az idő itt a hús milyenségétől is függ, figyelni kell. Ha nagyon besűrűsödik, akkor a vizet szintén utána kell még önteni.
Mikor minden megpuhult, jöhet a habarás. A lisztet a tejföllel simára keverjük és hőkiegyenlítéssel a káposztához adjuk. Még egyet forralunk rajt, hogy a liszt nyers ízét elvegyük.
Én most nem tettem hozzá egyáltalán lisztet, kóstoltam már így többször, mi ilyen hígan is szeretjük.
Forrón, friss kenyérrel tálaltam.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése