2010. december 16., csütörtök

torok-lencses-padlizsanragu-mualle


-3 kisebb padlizsán
-20 dkg lencse
-1 nagyobb vöröshagyma, felaprítva
-4 gerezd fokhagyma, felaprítva
-3 db paradicsom
-1 ek. paradicsompüré
-kevés csípős paprika vagy chilipehely
-2 kk. őrölt pirospaprika
-2 kk. őrölt római kömény
-só, bors
-1 dl olívaolaj

Rögtön az elején bevallom, itt-ott belenyúltam az eredeti receptbe, tehát aki az autentikusra kíváncsi, olvassa el a fent belinkelt verziót is.
A lencsét pár órára beáztattam.
A padlizsánt csíkosan meghámoztam, vagyis a szép, lila héjat sávokban meghagytam. Ezután kb. 6x3 cm-es hasábokra vágtam fel, beirdaltam, besóztam, jól lecsepegtettem. Mikor már levet eresztett, kb. 1 óra múltán, még kinyomkodtam kissé.
Ezután jön a rétegezés:
a vastag aljú lábosba alulra kerül a 3-4 ek. olaj, erre az előre összekevert, aprított hagymák, paradicsom, paprika és a fűszerek egy része, erre a padlizsándarabok, majd a lencse, ezt ismételjük úgy, hogy a tetejére hagyma kerüljön és a maradék olívaolaj. Minden réteget külön sózunk, borsozunk.
Ide kívánkozna 3 ek. gránátalma sűritmény, ami nálam kimaradt. ( Enélkül is nagyon jó, emiatt ne mondjon le róla senki! )
Elméletileg keverés nélkül, másfél órán át fedő alatt kellene összepárolni a fentieket-az edényem ehhez gyenge volt, leégett volna, muszáj volt rajt kevernem. Az ízen szerintem nem változtatott, a látványon valószínűleg.
Mindemellet kiváló egytálátelnek bizonyult, bátran ajánlom mindenkinek egy szelet rusztikus kenyérrel. Valóban finom másnap is!
Jó étvágyat!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése