2011. január 14., péntek

Kapros-tejfölös krumpli.

Kapros-tejfölös krumpli.


A krumpli a megunhatatlan és az ezerféleképpen elkészíthető. Nálam mindig van itthon, (de gondolom minden háztartásban) így bármikor felhasználhatom a főzésnél. Hús mellé köretnek szeretem többféleképpen elkészíteni, hogy ne legyen unalmas. Szerencsére a zöldségesnél még ilyenkor is lehet újkrumplit kapni(ez régebben elképzelhetetlen volt) így nem is volt kétséges, hogy egy számomra új receptet próbálok ki. Nem bántam meg, hogy ezt választottam, mert nagyon finom lett. Az eredeti receptben reszelt tormát is kevertek a mártáshoz, de sajnos nekem éppen nem volt itthon. Pedig biztosan úgy is nagyon finom lehet. Legközelebb feltétlenül elkészítem a tormás változatot is. Mennyiségeket nem írok, mert mindenki a saját ízlésének megfelelően ízesítheti. Én sok tejföllel készítettem, hogy jó szaftos legyen.

krumpli
tejföl
mustár
kapor

őrölt fehérbors

Lehetőleg egyforma méretű krumplikat válogatni, majd alaposan megmosni és sós vízben puhára főzni.(a haját nem kell lehámozni!!!!)
A tejfölt jól kikeverni az ízlés szerinti mennyiségű mustárral, sóval, őrölt borssal, és az apróra vágott kaporral. (ízlés szerint, reszelt tormát is adhatunk hozzá)
A megfőtt krumplit leszűrni, majd összekeverni a mártással. Tálaláskor még apróra vágott kaporral is meglehet szórni.
Húsok mellé kitűnő köret, de akár így magában is fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése