2011. január 14., péntek

narancslekvar by:DEBIGABI

Hozzávalók, amiket használtam:

2 kg narancs
2 csomag Quitin 2:1
0,5 kg cukor
1 citrom leve
5 db narancsnak a héja

Első lépésként nagyon alaposan megsikáltam az összes narancsot. 5 db-nak zöldséghámozóval leszedtem a héját, és nagyon-nagyon-nagyon vékony kis szeletekre vagdostam. 1,5 dl vízben 2-3 ek cukorral 10 percig főztem. Közben nekiálltam a narancsok tisztításának. Na ez az a rész, ami miatt nem igazán fogok a jövőben ilyet készíteni. Mivel a narancsnak csak húsos belső részét lehet beletenni a lekvárba, a hártyákat és a fehér részeket teljesen el kell távolítani. Ezen a ponton kapcsolódott be drága férjem-uram a segítésbe, mert 3. narancs után már kezdett égnek állni a hajam és a hócipőm is erősen megtelt a narancsok filézésével. Végül a férjem hathatós segítéségével sikerült a narancsok filézése, de mindössze 70 dkg narancs maradt, és ebben már benne volt a leve is! Ehhez kevertem hozzá a citrom levét és a 2 csomag quitint, majd botmixerrel megdolgoztam egy kicsit és hozzákevertem az előfőzött narancshéjakat a levével együtt! Ezután feltettem melegedni, majd miután felforrt belekevertem a cukrot, amivel további 5 percig főztem. A befőttes üvegeket a sütőben melegen tartottam, majd rögtön beletöltöttem a narancslekvárt ezekbe a forró üvegekbe. Lezárás után 5 perc fejenállás, majd visszafordítottam az üvegeket és készen is voltunk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése