2009. március 24., kedd

Húsleves májgombóccal és grízgombóccal


Húsleves májgombóccal és grízgombóccal

Recept


A húslevessel szégyen szemre csaltam, de nagyon finom lett, és idõt spóroltam meg, ugyanis kuktában fõztem.
A fehér és sárgarépát,a zellert megtisztítottam, karikára illetve a zellert apróra vágtam. a pulykanyakat szintén apróbb darabokra vágtam, a csirkemellet felapróztam.

A kuktába tettem ezeket, illetve megpucolt, de egészben hagyott hagymát és az ízesítõket. Felöntöttem vízzel a kukta háromnegyedéig.
A kukta sziszegésétõl 35-40 percig fõztem. A húst és zöldségeket kiszedtem,a levest átszûrtem.

A grízgombóchoz a hozzávalókat összekevertem, egy órát pihentettem, a májgombóccal ugyanígy tettem. Ha a májgombóc nem elég sûrû,kis grízzel rásegíthetünk, de pihentetni kell!

Az alapanyagokból apró golyókat formálunk. Egy kis lábosba merünk a húslevesbõl, felforraljuk, majd a forró, de nem lobogó vízben kifõzzük õket.
Tapasztalatom szerint kell nekik 10-15 perc. Egyet ki kell venni próbának, hogy belül is átfõtt-e!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése