2009. március 24., kedd

mézes puszedli


Bilonka mézes puszedlije

Recept


Ez a remek puszedli recept Bilonkától érkezett Hozzánk:

3 tojás sárgáját és 1 egész tojást kikeverünk 15 dkg porcukorral. 25 dkg mézet és 5 dkg zsírt meglangyosítunk, hogy folyós legyen. Én egyben tettem be õket picikét a mikróba. A folyós mézet + zsírt is a nagy tálba öntjük a tojásos
keverékhez. Belekavarunk 4 evõkanál tejfölt és a fûszereket, tetszés szerint.

Én tettem hozzá 2 teáskanál vaníliás cukrot, másfél teáskanál õrölt fahéjat, fél teáskanálnyi õrölt szegfûszeget, és ugyanannyi õrölt gyömbért. 60 dkg liszthez hozzákeverünk 2 teáskanál szódabikarbónát, utána ezt a lisztet hozzádolgozzuk a kikevert folyékony alkotórészekhez.

A tésztát betesszük pihenni a hûtõbe. Másnapra kellõen szilárd, formázható lesz! Én tegnap gyúrtam, ma délután sütöttem. A sütés: golyócskákat formálunk. Viszonylag egyformák lesznek, ha egy teáskanállal szedegetjük a tésztamasszát. Rövid idõ alatt megsül.

160-170 fok, 10-12 perc. És az illatok is fognak majd segíteni! Ebbõl az adagból 60-70 db puszedli lesz.

A kimaradt 3 db tojásfehérjébõl habot verünk, 25 dkg porcukorral tovább verjük. Most lehet a habba a forró puszedliket beleforgatni, utána sütõpapírra szedni, szárítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése