2009. július 8., szerda

Bigos, avagy a lengyel székelykáposzta

Hozzávalók:Előző napról maradt sertés, baromfi, vagy marha maradékhús. Ilyen nekünk sohase nincs, ezért készítettem 80 dgk sertéscombból "maradék" pörköltet. Továbbá:75 dkg savanyúkáposzta, 25 dkg. fejeskáposzta, 2 db. alma, 2 nagy fej hagyma, 15 dkg. füstölt kolbász, 25 dkg. gomba, 2 db. paradicsom, (de nem üvegházi íztelen pirosvíz, ezért inkább paradicsompürét használtam), másfél liter húsleves (kockából) tejfel (amit a lengyel nem tesz rá)
A káposztát nagyobb kockákra vágjuk, a hagymát és almát karikára, a gombát vékonyra szeleteljük, majd kiolajozott lábosban elkezdjük rétegezni: savanyúkáposzta, édeskáposzta, hagyma, gomba, pörkölt, alma, kolbász, addig ismételjük, amíg az anyagok tartanak. A húslevesben elkevertem a paradicsompürét, ha paradicsomot használsz, akkor szeleteld, és rétegezd, ráöntöttem, lefedtem egy fedővel, és előmelegített sütőbe helyeztem.Tapasztalat: nem kell sütőbe tenni, ahogyan az amerikába elszármazott lengyel írja, én oda tettem, és jó szárazra sült a teteje. Gondolom lehet ezt gázon készíteni, de akkor nem szabad kevergetni, inkább csak forgatni a lábast, hogy le ne égjen.Tejfellel igen finom kaja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése